יום שלישי, 1 בנובמבר 2016

איך לזמן לעצמך את הלקוח המושלם (לפרילנסרית ולעצמאית שבתחילת הדרך)

בהתחלת הדרך העצמאית שלך?
כמה זמן את משקיעה במחשבה על לקוחות חדשים?
על איך להשיג אותם, איפה הם נמצאים ואיך את יכולה להביא אותם אלייך?

יציאה לדרך חדשה כזאת בד"כ מלווה בחששות כבדים, מכל הסוגים והמינים.
תוסיפי לזה את העובדה שתמיד יש המון דברים שצריך לעשות שלא קשורים ישירות לעיסוק שלך: שיווק, גבייה, ניהול... וככה יוצא שהחיפוש אחרי לקוחות חדשים, גם באופן אקטיבי וגם במחשבה, הופך להיות מקור לדאגה, לאי נחת ולמתח.

כשחסר דיוק בחזון שלנו, מה שקורה הרבה בתחילת הדרך, יוצא לפעמים לעבוד עם לקוחות שהם פשוט מעצבנים. לא מתקשרים בגובה העיניים, באים בהמון דרישות ולוקחים המון אנרגיה וזמן. לא כיף!

אז במקום להתמקד במה שיש, או במאמצים לשפר את המצב הקיים, אני מזמינה אותך לחשוב על המצב הרצוי. ובפרט, על הדברים הבאים -

קווים לדמותו של הלקוח המושלם שלך: איך הוא מתנהג כלפייך? כיצד אתם מתקשרים ביניכם? באיזו תכיפות אתם מתקשרים? מה סגנון הדיבור שלו? המראה? איך את מרגישה כשאת חושבת עליו?

העבודה המושלמת: בכמה שעות עבודה מדובר? איך העבודה עם הלקוח המושלם מרגישה? ממלאת, מספקת, משמחת, מאתגרת? באיזו אווירה את עובדת?

התשלום: כמה את רוצה לקבל עבור שירותייך? באיזה אופן את מקבלת את זה? מתי? איך זה מרגיש?

הכלל הוא: ככל שיהיו לך יותר פרטים - יותר טוב. ככל שתהיי יותר ספציפית, התמונה בראש תתבהר. וככל שהתמונה מתבהרת, קל יותר להתחבר לרגשות החיוביים שמגיעים עם הלקוח המושלם, שהעבודה איתו מושלמת והתשלום מספק ומתקבל בקלות ובהנאה. תתמקדי ברגשות החיוביים האלה, תנשמי עמוק לתוכם, שימי לב לתחושות שלך, למה שעולה...

כאן טמון המפתח. מהמקום הזה את מזמנת, לא סתם לקוחות ועבודה, אלא בדיוק את מה שאת באמת רוצה.

התחברת? את מוזמנת בחום לפגישה ממוקדת בה נעשה את התהליך ביחד ונשחרר את מה שעוצר אותך מלזמן לעצמך את הלקוח המושלם כבר היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה