יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

מאיפה לוקחים את האומץ ללכת בעקבות החלום?

ללכת אחרי מה שאנחנו באמת רוצים, בעקבות הקריאה של הלב, מעלה חששות רבים:
בד"כ מדובר בשינוי באורח החיים, לעיתים קרובות זה כולל עזיבת מקום עבודה בטוח, אולי מערכות יחסים שאינן משרתות אותנו עוד או גובות מאיתנו מחירים שאיננו רוצים לשלם...

ותמיד, במעבר מהמוכר והידוע אל הלא ידוע, יש פחד, חשש. ואלו יכולים להיות ממש משתקים.

הדרך אל השחרור: לצלול אל תוך הפחד
עלינו להיות מוכנים לפגוש את המקום האפל הזה, של הפחד והחשש, במחשבות שלנו.
להתמודד איתו. לראות את התרחיש הכי גרוע. לנשום למרות הכיווץ, להישאר שם למרות שזה מאד לא נעים.
ברגע שניכנע למקום הזה במחשבות שלנו ונחווה אותו בתחושות שלנו, נוכל לעשות איתו שלום ולשחרר אותו, וכשנעשה את זה - נגלה שנטלנו ממנו את הכוח שהיה לו עלינו.
לאחר שנעשה את זה, נגלה שהמצב המאיים כבר לא יכול לאיים עלינו באותו האופן, כי ראינו את המפלצת. הסתכלנו לה ב"לבן של העין".
רובנו לא עושים את זה, וכשעולה החשש מהנורא מכל, הפחד שמדגדג ומבקש התייחסות, אנחנו מנסים להידבר איתו, או "לחשוב חיובי" או פשוט ממש מתאמצים למצוא הגנות ולהראות לו שאין לו מקום... ולספק לעצמנו ביטחון כנגד המצב הזה, הנוראי, העתידי.

מה בעצם פוגשים שם, כשמתעמתים עם הפחד הזה?
פוגשים באם כל הפחדים, הפחד ממוות פיזי ו/או רגשי. מאחורי הבושה, הכאב, אי הנוחות, תחושות הכישלון והאכזבה, אנחנו פוגשים את הפחד הבסיסי לחיות חיים ששקולים למוות או פשוט לחדול מלהיות.
להתיידד עם המקום הזה, האפל וחסר התקווה, בו כל הדברים מסתיימים (או נמשכים לנצח בתהום אפלה) זו אחת המשימות המאתגרות והקשות ביותר שתוכלו לקחת על עצמכם. אבל הפירות של ההתמודדות הזו, תחושת החופש והקלילות שתפגשו מהצד השני, יתמכו בכם ויעזרו לכם להגשים את ההפך הגמור מהמצב הזה.
אחרי שתחוו את הריק, הלא-כלום והכליה, אחרי שתתמסרו, האור פשוט ימשוך אתכם אליו, בקלות ובטבעיות שכזו... הייעוד שלכם יקרא לכם. ואז, הו אז, יהיה הרבה יותר קל להיענות לקריאה...
בצלילות הזו תוכלו לזהות את המוות שקיים כל יום, כתוצאה מההתנגדות למימוש הרצונות האמיתיים שלכם. תוכלו לראות שההתעקשות לשמור על הבטוח והמוכר גובה מחירים יקרים מכפי שאתם (אולי) מעוניינים לשלם... ומהמקום הזה, לעשות בחירה חדשה, חופשית מפחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה